مرکز تخصصی سواد فضای مجازی

مرجعی برای مربیان و والدین به منظور تجهیز دانشی و مهارتی در حوزه سواد فضای مچازی

مرکز تخصصی سواد فضای مجازی

مرجعی برای مربیان و والدین به منظور تجهیز دانشی و مهارتی در حوزه سواد فضای مچازی

قانون 20 20 20 را جدی بگیرید...

چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۲۹ ب.ظ


برای حفاظت از چشمان خود در مقابل آسیب های موبایل چه کاری می توانید انجام دهید؟
1- فاصله مناسب را با کامپیوتر حفظ کنید (از نمایشگر به اندازه یک بازو فاصله بگیرید) و از قوز کردن و نزدیک شدن به سمت آن جلوگیری نمایید.


2- در زمان استفاده از تلفن، نمایشگر آن را تا حد ممکن از چشمان خود دور نگه دارید. هر چه فاصله شما از صفحه نمایش بیشتر باشد احتمال آنکه دچار خستگی چشم شوید نیز کمتر خواهد بود (البته دقت داشته باشید که متون و عکس ها به راحتی قابل رویت باشند).


3- هر بیست دقیقه یک استراحت 20 ثانیه ای داشته باشید و به فاصله 20 فوتی (6 متری) آنطرف تر نگاه کنید. این قانون 20-20-20 خوانده می شود و ماهیچه های تمرکز کننده در داخل چشم را آرام می کند و علاوه بر این، آرامش ماهیچه های خارجی آن را به دنبال دارد که چشم ها را به هم نزدیک می کنند و مشاهده اشیاء نزدیک را میسر می نمایند. همچنین این کار به نوعی عمل پلک زدن را شبیه سازی نموده و سطح رویی چشمان را مرطوب می کند.


4- معاینه چشم انجام دهید. حتی آسیب های جزئی چشمی نیز می توانند خطر خستگی دیجیتالی چشم را تشدید کنند.


در زمان معاینه از متخصص خود بخواهید که بهترین عینک را برای کار با نمایشگر دستگاه های دیجیتالی برای تان تجویز کند. عینکی که صرفا برای کار با کامپیوتر یا دیگر دستگاه های دیجیتالی تجویز شده باشد قطعا می تواند برایتان مفید واقع شود.


5- از متخصص چشم خود بخواهید عینکی را برایتان تجویز کند که نور را بلوکه می کند. در حال حاضر برندهای مختلفی اقدام به تولید لنز و پوشش های مناسب برای عینک می کنند که می توانند تا حدودی نورهای مخرب متصاعد شونده از سطح نمایشگرها را کاهش دهند.


6- مطمئن شوید که لنز عینک شما (اگر به عینک نیاز داشتید) دارای پوشش ضد انعکاس یا آنتی رفلکتیو (AR) باشد. حذف انعکاس از لنزها می تواند راحتی چشمان را افزایش دهد و باعث کاهش خستگی آن گردد.

7. نرم افزار f.lux رو برای کسایی که از لپ تاپ یا Pc استفاده میکنن ، پیشنهاد میکنم لینک دانلود https://justgetflux.com


8. معرفی و خرید عینک های مخصوص رایانه 

لینک معرفی http://yon.ir/3bSG


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۲۹ ب.ظ
  • حمید صدیق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی